Gisteren zijn alle Telfort mobiel klanten overgezet naar KPN. Ik had daar een Compleet pakket met glasvezel internet & TV en een sim only.
Vandaag heb ik geïnformeerd bij KPN omdat ik de actie Spotify voor €4 wel interessant vind. Ook kun je de Family variant kopen met €6 korting ten opzichte van de reguliere prijs bij Spotify.
Ik vroeg hoe het zit met verlengen. KPN gaat volledig voor kwaliteit zei mevrouw, dus verlengen doen ze niet meer aan. Terwijl ik bij Telfort toch behoorlijke kortingen kreeg.
6 maanden €22,50 korting, of een heel jaar €12,50. Dat vond ik altijd erg fijn. Terwijl het werven van een klant veel geld kost.
Advertenties op sociale media, TV, Radio en Billboards. Verder rekent een vergelijkingssite tientallen tot honderd euro per verkoop. Zelfs als de klant annuleert. Het behouden met een kleine korting als bijvoorbeeld 2 of 3 maanden gratis of vergelijkbaar over meerdere maanden uitgesmeerd kan best interessant zijn. Dit doet KPN overigens ook bij nieuwe klanten. Te weten 6 maanden voor de helft.
Natuurlijk is het fijn om bij storingen binnen 2 tot 3 dagen een monteur te hebben. Maar nu mobiel internet super goedkoop is, en providers bij 12 uur of langer storing financieel moeten compenseren is dat probleem al beperkt geworden.
Tussen 2013 en 2015 had ik Tele2, mobiel bellen was toen nog super duur, laat staan een databundel.
Gelukkig had ik een Digitenne kastje te leen met NPO 1, 2 en 3. Maar toen het NT kastje in de meterkast stuk was duurde het wel een week voordat de monteur er langer over deed om boven te komen dan over het oplossen van de storing.
Kastje eraf, lens poetsen kastje erop. 2 minuten. Het invullen van de formulieren leek het het schrijven van een behandelplan in de GGZ dat duurde 5 minuten. Ruim 2X zolang als de werkzaamheden.
Ik snap daarom echt wel dat KPN iets duurder is. Maar de meeste klanten boeit het echt niet of de monteur er morgen of over een week is. Alle about the money.
Korting voor bestaande klanten is klantvriendelijk en slim om je marktaandeel groot te houden.