Afgelopen week zag ik enkele malen een spot van een pinapparaat langskomen. De reclame slogan is: Meer omzet met pin.
Pinnen gaat helemaal niet om veiligheid, de winkels die bereidt zijn te investeren (doen alle grote ketens) hebben nauwelijks geld in kas. Dus overvallen is dom.
Als ik boodschappen ga doen dan weet ik wat ik wil kopen en wat dit ongeveer kost. Ik neem dan zo gepast mogelijk geld mee. Bijvoorbeeld 2 Hand sinaasappels en Roeryoghurt €2.
Geen pinpas, want dan zie je die leuke partijvoordeel bak bij de supermarkt, en koop je nog iets wat je niet nodig hebt. Daarom prefereren winkels pin boven contant.
Als je kleding nodig hebt en je gaat de stad in, dan kun je beter van te voren bepalen wat je nodig hebt en wat je er aan wilt uitgeven. Bijvoorbeeld €100. Dan ga je naar de geldautomaat en pin je €100.
Op deze manier voorkom je dat je bij de prijsbest discounter nog denkt, ach die 3 shirts van €5 per stuk, dat kost bijna niks. Of je drankje met appelpunt of bittergarnituur waarvan je denkt, zo dat was echt supergezellie.
Verder ga je natuurlijk niet na ieder bonnetje je spreadsheet invullen en bij veel kleine bedragen raak je de tel kwijt. Dus als je alles pint bereken je vaak bij benadering, en kom je armer thuis dan je van plan was.