Sinds vandaag heeft Syntus de consessie voor het busvervoer in Almere.
Ze gebruiken de naam Allgo voor deze stad. Er zijn enkele onduidelijkheden:
Gisteren keek ik hoe ik van thuis naar mijn moeder moet, helaas gaf de 9292 app de overstap niet aan.
Update 2017-12-10: Allgo geeft aan dat de M1 in de meeste gevallen gewoon M2 wordt, met uitzondering van sommige spitslijnen. Wat dat betreft veranderd en dus net iets minder dan werd verwacht. Verbetering: In de spits iederen 5 minuten een bus, hetzelfde de meeste bussen vanuit Haven rijden gewoon door tot Stripheldenbuurt :).
Verder vinden zij het nodig om voor het registreren om überhaupt een kaartje te kunnen kopen je geboorte datum, 06 nummer en locatie te vragen. Je locatie moet aanstaan om de app te kunnen gebruiken.
Waarom hebben jullie mijn 06 nummer nodig? Mijn geboorte datum? En waarom moet ik de locatie service aanzetten? Ook ben ik erg benieuwd waarom jullie toegang willen tot mijn foto’s.
Update 2017-12-10: Als je via de website www.allgobus.nl registreerd hebben ze wel je geboortedatum nodig, dit om je een passend aanbod te kunnen doen betreffende vervoersbewijzen. Maar het 06 nummer is dan niet verplicht om in te vullen.
In de app kun je op het jaartal tikken zodat je niet alle maanden terug hoeft met de registratie van je geboortedatum.
Jammer dat je in de app alleen maar enkele reis kunt kopen, hierdoor moet je toch nog naar de site www.allgobus.nl om je dal of dag kaart te kopen.
In de bus kon je bij het uitchecken van de 10 ritten kaarten zien hoeveel ritten je nog over had (Connexxion). Bij Allgo is dit helaas nog niet het geval. Maar dat zal wel komen
Helaas zijn de senioren kortingskaarten verdwenen. Ik snap dat de leeftijdsgrens mee had moeten groeien met de AOW leeftijd.
De zoemer van de stopknop en de sluitende deuren vind ik persoonlijk best irritant
Het is lastig om als je rechts voorin de bus zit te zien of de stopknop is ingedrukt, met name overdag.
Bij de piek en dal ritten kaarten kun je niet zien hoeveel ritten er over zijn op je kaart.