Slecht mobiel bereik jouw probleem

Sinds afgelopen weekend zijn alle Telfort mobiel klanten overgezet naar KPN. Zowel de webcare via het forum als de telefonische klantenservice werd beloofd dat na het activeren van een nieuwe simkaart de dienst VoWiFi actief zou zijn.

VoWiFi staat voor Voice over WiFi. Je belt dus vanuit je beldundel via het WiFi netwerk. Ideaal als je slecht bereik hebt zoals in een nieuwbouw woning met 3dubbel glas waar de masten ver vanaf staan en de andere kant op zenden. Zo haal ik via de mobiele speedtest ook slechts enkele Mbits voor zowel up als download. Zelfs ‘s nachts.

Ik heb een Nokia 4.2 omdat Nokia een goed beleid heeft rondom veiligheidsupdates. Helaas heeft KPN op haar site uitsluitend een paar iPhones, Samsung toestellen tot een jaar geleden en enkele Huawei telefoons staan. Ik kan nergens vinden of Android One versie 9 ook wordt ondersteund. Het lijkt mij wel omdat KPN zegt voor veiligheid te staan.

Ik belde. Ik hoopte dat de medewerker kon zeggen of het actief was of wanneer het actief wordt. In plaats daarvan focustte mevrouw zich volledig op het matige bereik. Terwijl KPN al eerder bij monde van de Technische dienst heeft laten weten dat het bereik hier bar slecht is en zal blijven.

Dat is nou precies waarom ik de nieuwe simkaart heb aangevraagd. Ik wil goed kunnen bellen. Via Whatsapp werkt voor geen meter als ik mijn moeder wil bellen. Vanmiddag tijdens de storing heb ik het nog geprobeerd. Het haperde enorm omdat mijn moeder een Samsung heeft.

Ik geef KPN 1 week om het probleem te fixen. Anders annuleer ik mijn overstap naar KPN Thuis en stap ik volledig over op T-Mobile. T-Mobile heeft wel volledig bereik in mijn huis en is met Combivoordeel nog goedkoper ook.

Sluit Menu